september 25, 2007

Tisdag

Det började så segt så segt idag. Jag var för trött, eller helt enkelt bara sjukt omotiverad, att lämna min säng och katten tyckte detsamma så vi sov och drog oss för att gå upp i stort båda två. Till slut kunde jag dock inte ignorera faktumet att jag kunde ligga kvar hela dygnet om jag inte gjorde något åt det, så med ens satt jag upp och gick för att kolla posten. Då var klockan fem.

Fick brev från både polisen och mitt gamla jobb. Polisen meddelade att jag inte fick tjänsten jag sökt där, vilket inte förvånade mig, men det är ovanligt att man får svar alls. Mitt ex-jobb skickade däremot pengar! Det var lite roligare däremot för nu kan jag köpa mat igen. Lite "riktig" mat. Fylla på potatisförrådet, köpa kött osv. Dessutom passade jag på att kolla SJ eftersom jag tänkt åka ner till Skåne och Malmö igen.

Efter lite rotande hittade jeg en tur och returresa för totalt 202:-! OMG! Inga tivel där, jag bokade upp mig! Om jag så skulle bli tvungen att gå på arbetsintervju då, eller faktiskt får ett jobb till dess, är utgiften inte så blodig att jag inte kan hantera det. Det känns jävligt skönt. Och än skönare ska det bli att få komma "hem", om ingte oväntat händer, för det insåg jag idag när jag pratade med min gamla mor. Skåne är alltid hem och kommer alltid att vara, om jag så vore 80 år. Vissa ränder går helt enkelt aldrig ur.

Inga kommentarer: