oktober 01, 2007

Arbetsintervju!

Idag hände det äntligen! De ringde och gav mig en tid för en arbetsintervju till Kungsbergets skidanläggning! Yes säger jag bara! Den 10/10 smäller det och ska jag vara helt ärlig så tror jag benhårt på att jag ska få jobb där, även om det kanske bara blir som städerska. Vad bryr jag mig, det är ju bara en säsongsanställning!

Åh det skulle bli så perfekt om jag fick jobbet. Då kan jag slava som ett djur i några månader och försöka spara ihop så mycket jag kan (utan att leva på bröd och vatten) sedan börja tänka på att flytta igen. Vilket visserligen förutsätter att jag jag får en hyfsad lön också, men även på sådana ställen finns det ju minimilöner.

Det -kan- bli som så att min resa "hem" till södern blir inställd, men samtidigt.. Om syrran fick jobb på den skidanläggning som hon gick på intervu för, så skulle hon inte börja förrän i december. Borde bli ungefär detsamma här tycker jag. Lindvallen ligger på ungefär samma breddgrader. Så med lite tur kan jag klämma in allt! Vilket jag för övrigt hoppas gäller nyår med. Men det får bli en senare fråga för just nu ska jag bara vältra mig i nöjet av att få veta att jag ska på intervju, inget annat är ju klart!

*studsar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! jag håller tummarna att jobbet blir ditt!

VildKatt sa...

Tack så mycket Emelie!