oktober 04, 2007

Flytt-tankar

Fick ett mail idag angående eventuella lägenheter som kan passa mig och nyfiken som jag var så tog jag förstås en titt på hemsidan! Kanske inte det smartaste jag gjort för med ens kliade det i mina fingrar igen. Tänk att få flytta!

Vad jag hittade var en lägenhet i Ryd med uteplats, men den var en i övrigt ganska tråkig lägenhet, men likväl! Hyran var inte så illa heller med tanke på att det var en studentstad så det är klart något jag kan tänka mig. Åh, vad jag vill flytta igen! Jag vet inte, men det är alltid spännande att få ett nytt hem tycker jag. Inget jag visste om förr, men i alla fall. Dessa lägenheter var det dock meningen att man ska flytta in till i januari och det är bara att glömma. Dels är jag så gott som pank och dels -vill- jag se hur vintern är här uppe. Dessutom hoppas jag ju på ett jobb så att jag kan tjäna in pengar till flyttbil och stuff så ingen flytt förrän tidigast i maj månad. Å andra sidan, så far ju alla studenter ut kring den perioden också eftersom de inte vill bo i Linköping hela sommaren.

Nå, säkert att jag hamnar där är det ju inte, men samtidigt börjar tanken visst etsa sig fast i mitt huvud. Jag trivs rätt bra där, jag känner folk där och det är litet men inte direkt jätteinskränkt och det finns både ridskolor och... annat.

Äh, jag ska tänka på saken. Ännu är det gott om tid!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man. Jag håller med dig om att det är kul att flytta, även om jag inte har träffat så mycket folk i korridoren än (har ju bara varit där och flyttat saker). Att hitta lägenheter här i stan under våren och sommaren (innan folk har kommit in på utbildningar) borde vara väldigt lätt. Det är extrem omsättning på lägenheter från det att folk slutar utbildningar och flyttar härifrån och de nya börjar.

För övrigt är Linköping helt okej på sommaren om man bara känner tillräckligt mycket folk. Visst är det synd att det inte riktigt finns så många bra ställen att bada på, men de finns, speciellt om man har bil och kan åka en liten bit.

Anonym sa...

klart du ska flytta till norrköping. Då bor ju vi super nära =) hoppas allt är bra med dig!

VildKatt sa...

Emelie: men jag sa ju Linköping! *skrattar* Fast Norrköping är faktiskt också ett alternativ, men i vilket fall kommer jag lätt och hälsar på!

Snigel: Jag har ju både bil och körkort, men med tanke på hur mycket jag badade i år är just den saken inga större problem. I övrigt är det kul att få mina tankar bekräftade angående omsättningen på lägenheterna.

Anonym sa...

Tja, både Linköping och Norrköping är bra alternativ (jag gillar städerna jättemycket, visserligen på olika sätt men ändå). Och oavsett är det skoj om du kommer lite närmare än Yeah-vlu och Maulmöj. :)