oktober 02, 2007

Dröm

När jag igår väcktes av telefonsamtalet som gav mig tid för en arbetsintervju (se tidigare inlägg) så tänkte jag inte mer på saken. Glömde bort drömmen jag haft innan mobilen ringde, men ovanligt nog så dök den upp igen under dagen. Den stannade med mig rätt länge och jag minns ganska exakt vad som hände även om ljuset från dagen säkert vridit och vänt på den en smula att bli mer sammanhängande, men likväl. När jag gick och lade mig i morse tänkte jag fortfarande på den och även idag låg den kvar i mitt minne.

Det kom slutligen till den punkt där jag insåg att jag kanske inte vill förtränga den heller. Kanske är jag för nyfiken, kanske inser jag att detta är något av ett material till någon dålig b-rulleskräckis, eller så är jag fortfarande så fascinerad över att jag inte kände minsta skräck som får mig att grubbla över den. I vilket fall blev det att jag nyss skrev ner den i den mån jag minns allt. Jag vet att drömmar intresserar ytterst få personer och än färre är intresserad av att höra dem, men för dem som vill, och än mer för mig själv, så finns den att läsa här från och med nu.

Onekligen är den färgad av den usla filmen Bloodrayne som jag somnade ifrån, där det enda pluset låg i hur vampyrernas anletsdrag "förvildades" i samband med att de högg (inte bet) sina offer. Dessa anletsdrag färgade skuggfigurernas ansikten i min dröm, men i övrigt så verkar det mesta vara ofläckat från själva vampyr-temat även om det nog går att vaska ur det om man så vill. Vad som lämnade mest märken var dock stämningen för den var både tryckt och spänd. Hotfull på det där kalla klibbiga sättet. Som hur ett kallt dimstråk vidrör nacken på en...

Dröm.rtf

Inga kommentarer: