oktober 11, 2007

Arbetsintervju och nya hästtankar!

Var då iväg på arbetsintervjun igår och personligen tyckte jag nog att jag gjorde bra ifrån mig. Iklädd nya jeans och en långärmad tröja som ändå gav mig lite former så begav jag mig in till arbetsförmedlingen med nykammat hår i en fläts och med snedlugg. Lätt sminkad kring ögon för att ge mig ett vaket och allert intryck. Fick fylla i en enkät om hur jag var som person och ställa frågor om arbetet. Tydligen är det mellan 50 - 75% man ska arbeta. Perfekt! Då kan jag stämpla resten av tiden. *flin*

Vet dock inte hur imponerade de två tanterna var som intervjuade mig. Ibland är det svårt att veta, men de kändes helt enkelt inte övertygade. Kan förstås också vara att jag inte lärt mig avläsa dessa nordanbor alls ännu heller, men vi får väl se. I mitten av november ska jag få veta svaret.

I övrigt svarade jag på ännu en annons på medryttare.nu och fick svar idag! En nordsvensk travare som nyligen gått från att vara travhäst till ridhäst. Tjejen om äger hästen skulle ha en på provridning på fredag men skulle höra av sig efter det. Ringde morsan (samtidigt som min middag brände fast i stekpannan) och hetsade henne till att plocka upp min ridhjälm som fortfarande är nere i skåne och skicka den till mig. Får se om jag hinner få hit den, annars blir det till att köpa en ny för att rida utan hjälm är otänkbart. Speciellt på en häst som knappt blivit riden ännu. Ska i alla fall bli spännande att se om man får provridit om inget annat, det kanske inte ens kommer så långt.

Se, lite spännande saker händer här ändå här uppe.

Inga kommentarer: