april 01, 2008

Ooops I did it again!

Fest igen! Denna gång var det ett tidigt firande av att jag ska komma till att fylla min tjugofemte vår! Allt tog plats nere i Växjö tillsammans med min tidigare klasskamrat och vän Charlotte, aka Challe.

I stort så kom väldigt få av dem som bjudits in från min sida av bekantskapsträdet, men eftersom vi har många gemensamma bekanta här i Växjö (där jag nu skriver detta) så blev det knappast folktomt. En 30 personer dök upp och vi hade det, om jag får säga så själv, riktigt trevligt. Fredrik, aka Vicotnik, blev dock den enda som kom från min sida, men också han verkade ha haft det trevligt trots att han, i brist av taktkänsla, fick minst fem tränare på sig. *flin*

På plats serverades det Fucciata-bröd med rödlök och vitlök, ostpaj, grönsallad och pastasallad, dipp med och utan vitlök samt kycklingspett. Efterrätten bestod av Glassbuffé och delicatobollar. Tror nog inte någon gick hungrig därifrån trots att vi höll på i lokalen från 18.00 till runt sex på morgonen.

Jag själv stannade inte riktigt så länge däremot, även om det var bra nära, för minsann om inte jag... Lämnade en del av städningen bakom mig. *flin* Men det var ändå att komma åter till lokalen vid 11 efter tre timmars sömn på ett ungefär. Städade och moppade, slängde x-antal sopsäckar med skräp och lämnade åter nyckeln utan minsta anmärkning. med hjälp av en trött Challe och en ännu tröttare Majken (Mikael).

Speciellt var att jag faktiskt slängde ut en gäst. Ett par oväntade sådana dök upp efter midnatt varav en av dem inte kunde uppföra sig. utan pardon fick hon en direkt order om att lämna lokalen. Vad som däremot var intressant var att hon, efter lite övertalning från en tredje individ, fick komma in igen. Det medförde att vi talades vid en smula, och trots mitt bryska sätt så fick jag intrycket av att jag ändå hamnade på den goda listen. *haha* Jag säger ju att jag är uppskattad. Inte ens folk jag slänger ut är arga på mig. *garv*

Allt som allt så ska jag få upp bilder från diverse ting, även några få *harkel* från GothCon. Troligtvis läggs de upp på bilddagboken, men eftersom jag ännu inte är hemma, så får ni nöja er med Linus blogg så länge!

Inga kommentarer: