juli 13, 2007

Säng

Igår morse kom min säng som jag köpte på Ikea. Det är förbannat smidigt att få dem hemlevererad på sånt vis när man, som jag, är ensam och har en liten bil. Ensam monterande jag ihop benen (vilket låter just så lätt som det var) och äntligen fick jag spendera natten i en säng!

Helt sjukt att jag faktiskt bara sovit på golvet, i skogen och i några enstaka soffor sedan den 23:e maj. Inte för att jag direkt känner mig mindre stel, kanske är jag numera ovan vid att sova mjukt eller så är sängen inte... öh inliggen ännu?

Och från att ha bestämt mig för en säng med 105 cm bredd så blev det en på 120. Den största sängen jag någonsin ägt kan tilläggas. Och nej, jag ligger fortfarande på en löjligt liten bit av den, men om katterna skulle få för sig att dela plats med mig så är det ju lugnt. Dessutom var det ungefär 200:- som skiljde i pris på 15 cm bredd så.. what the heck! Man lever ju förhoppningsvis bara en gång!

Inga kommentarer: