juli 22, 2007

Linköping

Nu har jag spenderat ännu en helg i Linköping där jag träffat mina kompisar från irc-kanalen där jag så ofta hänger och deras kompisar i sin tur.

Jag har ändå en så förbannad tur som har folk som faktiskt vill umgås med mig. Visserligen innebär det numera att jag alltid måste resa bort för att träffa dem, men samtidigt har det egentligen varit så länge nu. Mer eller mindre. Resor har nu aldrig heller inneburit några problem för mig så jag ser det snarare som en möjlighet.

För ovanlighetens skull var det inte heller bara en och samma person jag klängde på, utan nu fick dem dela vårdnaden av mig. Jag vet att Snigel aldrig sagt något om saken, men det känns alltid lite skumt att ha hans lägenhet som största bas. Kanske är han just så "layed-back" med det hela som han verkar, men det känns ändå bra att jag kan belasta fler än bara honom.

Öh. Vad fel det där lät. *skrattar*

I alla fall så kom jag tidigt på fredagen och sov en tupplur i parken efter att jag haft en liten utelunch med mig själv. Det gjorde att jag lyckades bli smått röd på ena halvan av ansiktet och ena armen, men inte på andra hälften av mig. Som tur var var det bara en halvtimme jag låg där så det tog inte så hårt.

Förfest på kvällen hos Lisa och Ravnos tillsammans med Feuflux, Dimfrost, Haltageten, Snigel, Aliwa och Yasslilus. Blev att dricka lite, snacka skit och kasta godispapper på varandra och "låtsas" att det var firebolts.. Eh nej. Det var bara på skämt, vi tog det inte på allvar. Jag lovar.
Ut till Platens sedan. Mycket trevligt. Eller i alla fall så hade jag det även om musiken kändes lite underligt att skutta runt till. Jag själv är faktiskt för musik som har ihjäl hjärnceller när man är ute. Det matchar spriten jag dricker.

Avslutade morgonen med lite eftersnack på förfestplatsen sedan hängde jag med Yassilus hem och däckade vid sex på morgonen någongång efter mer än 35 timmar i vaket tillstånd.

Vaknade just innan två på dagen med ett sms som berättade att jag skulle på inflyttningsfest på kvällen. Happ.

Upp, diska, klä sig, kvida lite över brist på ork, tacka för sig, knalla iväg.

Aliwa och Dimfrost dök upp hos Snigel och fick se mig i mitt allra piggaste tillstånd, som ändå var oförskämt piggt är jag rädd. *flin*

Byta om, knalla iväg, träffa nya trevliga människor vid namn Kotten, Bodil, Carin, Can, Stina. Aliwa dök också upp och så var det Snigel förstås. Kände mig lite trögstartad, men när klockan närmade sig 21 -22 så var jag rätt lik mitt gamla glada jag igen. Blev inte så väldans onykter av förklarliga skäl men hade det ändå trevligt. Avslutade i stan med lite snack och kramar sedan bar det av till "min" specialla soffa. Snackade skit ett tag och däckade bara för att kliva upp och åka hemåt vid 07.40

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är helt lugnt att du bor här när du är i Linköping. Om det inte passar någon gång kommer jag att säga ifrån :)