juli 18, 2007

Skola i stort

Vaknade upp strax efter nio, tack vare att katterna fick för sig att det var tid att leka. Har därmed sovit på tok för lite med tanke på att jag somnade efter sex någongång. Vaknade. Kollade klockan, startade irc och med ens satt jag i en diskussion kring huruvida man skulle öka, alternativt ha kvar, gymnastik i skolan.

Jag ska ärligt talat säga att jag avskydde idrott i grundskolan och första terminen i gymnasiet, innan jag hamnade i Svalöv där jag däremot kom på mig med att tycka att det var riktigt roligt mellan gångerna. Nu i efterhand däremot, äldre och klokare, inser jag att jag faktiskt haft nytta av alla lektioner genom åren. Två timmar i veckan står jag stadigt för att barnen och ungdomarna behöver röra på sig, men att det kanske inte alltid passar med bollsport för alla. Alternativ är bra, bara de rör på sig!

Efterhand skiftade ämnet, så som ämnen tenderar att göra och vi for igenom nyttan av prov, lärarnas påverkan på information, mobbing och alternativa bantningskurer till vårt allt fetare samhälle. Till slut kom vi in på betyg. Anledningen till att mitt betyg går att skåda. Inga bedårande resultat men på det hela taget fullt dugliga. Har alltid varit nöjd med mitt MVG i Etologi till exempel. Hästkunskap, däremot, skulle jag skämts för om jag haft mindre med tanke på all tid jag ändå spenderat i stall.


Nu, däremot, borde jag alldeles snart ta mig till banken. Förhoppningsvis kommer nu inte bara pengarna från telia in på mitt konto, utan att de även ser till så jag får en kopia på mitt arbetsgivarintyg.

Inga kommentarer: