februari 22, 2007

Tiden kryper fram

Ibland går tiden bara för sakta. Jag vill veta om jag får lägenheten nu!
Inte minst så för att ge mig en kick till att faktiskt sätta igång med att packa ner böcker och slänga skit.
Det mesta ska bort, på ett eller annat vis. De större tingen, plus mina warhammerfigurer, räknar jag med att sälja. Kanske en del utav de kläder jag aldrig använder möter samma öde; resten slängs i klädinsamlingskontainrar. Akvariet med lite fisk och växter, sålde jag för en hundring i en snabb affär. Det är en början. Köparen i fråga skulle dessutom ta en titt på min gamla fula byrå. Med lite tur vill han ha den också för en hundring eller så. Kan man kanske ta två hundra för den? Ska tänka på saken..

Trots att jag givit mig fan på att inte köpa hem mer, har så ändå blivigt gjort. Förra veckan köpte jag hem ritpapper, pennor och pensla tillsammans med böckerna "Lär dig teckna ansikten" och "lär dig teckna djur" för att jag skulle ha något att göra de första tre kritiska månaderna i Valbo (Gävle), och idag beställde jag hem skogsgrönt tyg till en klänning jag ska be Carolin sy åt mig. Det är svårt att låta bli, trots att jag vet att jag måste spara, spara, spara.

Den första månaden utav hårdsparande närmar sig. Får lön i morgon och utav detta måste jag spara sex tusen kronor. ja du läste rätt; 6.000:-

Vi får väl se hur det går, men ger jag mig bara fan på det kommer det att fungera.
Det måste det.

Inga kommentarer: