april 10, 2007

GothCon 2007

En långhelg av vänner, skoj, stim eftertanke och sömnbrist (i nämnda ordning) och jag kan inte känna mig annat än nöjd. Mindre nöjd över att jag skulle arbeta dagen efter hemkomst, men man kan inte få allt, sägs det.

Det är så förannat trevligt att åka på konvent att jag inte kan förstå det, fortfarande. Än roligare var det i år när jag faktiskt kände igen fler än väntat! Mitt andra konvent och det blir bara roligare och roligare (well duuh). Till skillnad från förra året gled jag inte heller bara omkring utan fick med flera större omgångar rollspel, några mindre, ett kortare motionerande i Guranga, brädspel och kortspel.

Inte heller har jag förr fått så många kramar på så kort tid! Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skratta för att det är så..ovanligt eller gråta för att jag är så lätt att ändra på, jag som typ aldrig kramar folk annars. Man tar vist seden dit man far, eller något.

Och kanaliterna på #rpgonline är bara så jävla grymma! Love u all babes! *VildKatt going fjortis*

Hann även med en del samtal bland allt skoj. Bland annat satt jag och Mats och bara pratade allmäna frågor en hel morgon. Gamla minnen, reaktioner, personanalyser och uppdateringar på det personliga planet. Jag älskar tjo och tjim och är nästan med på allt jag tycker är roligt, men ibland är det faktiskt lika tacksamt att bara sitta och prata. Ett annat tecken på uppskattning. Tillit.

Ibland skulle jag kunna sitta i evighet, berätta om alla jag mött, alla känslointryck jag fått, hur litet jag sovit och analysera mitt eget beteende mot de omkring mig, och deras beteende tillbaka, men jag orkar inte skriva det, och säkert orkar ni inte läsa det. Istället säger jag det såhär; En stor kram till er alla, speciellt följande personer:

Elriique
Ymir
Bearnie
Arvidos
DeBracy
W176
Xhakhal
Wilper
Mats
Växjö-gänget i stort
Fogge
Nicklas
The Gorger

Och efter en händelse följer nästa. Jag har tvättat och inhandlar foder, packat och duschat både mig och katt. Det är dags för lajv. Jag längtar!

Inga kommentarer: